niedziela, 11 grudnia 2016

Detektywi w akcji #2 - kradzież kont? Dziwne wydarzenia.

Witajcie!
Dzisiaj przeglądając wydarzenia na Awatarii (nk.pl) znalazłam takie komunikaty:
Niektóre były nieodpowiednie, więc je zamazałam (cenzura).
No dobrze. Widzicie 4 wydarzenia zatytułowane tymi słowami:
''UWAGA DILERKA 22 LV KRADNIE KONTA''.
Postanowiłam pójść na jedno z tych wydarzeń i dowiedzieć się o co w nich chodzi.
Poniżej znajdziecie moją rozmowę z Jolką.
Na czym polegało to oszustwo?
Na początek przetłumaczę niektóre skróty (przynajmniej tak ja je zrozumiałam).
Skrót ''pw'' oznacza zapewne ''powiedziałam''.
A więc na czym to polegało? Nasza podejrzana o oszustwo spytała Jolkę o jej hasło i login do konta.
Zapewne cały przebieg sytuacji wyglądał tak:
- Wymienimy się hasłami i loginami do kont na nk.pl? Ty 1.
- Ok. Mój login to: (wpisała fałszywy login).
- Mój to: (zapewne także wpisała fałszywy, bo na tym to polegało)
- Moje hasło to: (podaje fałszywy).
Potem tamta osoba udawała, że wszystko jest w porządku, ale tak na prawdę wylogowała się z nk i próbowała wejść na to konto, a że Jolka podała jej fałszywe dane - to ta ją wyrzuciła.
Uważam, że postępowanie Jolki było prawidłowe. Najlepiej takich oszustów zgłaszać i blokować.
Przecież w Awatarię grają mniejsze, młodsze dzieci które nie wiedziały by o co z tym chodzi.
No cóż, ja na jej miejscu od razu wyszłabym z jej domu i udawała, że mnie tam nie było. :)
~Emilka


1 komentarz:

  1. Nie że coś ale myślę że to pw oznaczało password = hasło :P

    OdpowiedzUsuń

Cieszymy się, że jesteś tutaj z nami!
Pamiętaj, że podczas komentowania naszych postów musisz przestrzegać kilka zasad.

1. Staraj się odzywać z szacunkiem do adminów oraz innych czytelników.
2. Nie pisz komentarzy z podtekstami seksualnymi/ religijnymi.
3. Jeżeli masz jakieś wątpliwości lub uwagi co do treści posta, napisz to.
4. Nie reklamuj się w komentarzu.