wtorek, 23 stycznia 2018

Poradnik - Jak wykonać logo bloga?

Siemka!
Fakt, że blogów o Awatarii nie pozostało dość dużo, ale dziś chciałabym Wam pokazać jak zrobić logo na bloga. Będą dwie wersje. W sumie temat nie tylko tyczy blogów o naszej grze, dlatego można poradnik wykorzystać na innych blogach, nawet na stronce. W sumie to wszędzie, nawet wydrukować nad łóżkiem. Okej zatem lecimy 😋
Z obrazkiem
Może wybitna nie jestem w tworzeniu takich rzeczy, jednak postaram się zrobić jak najlepszą ikonkę. Najpierw musimy zdecydować z jakim obrazkiem ma się znajdować identyfikator. Ja już wcześniej wybrałam sobie chmurkę. Najlepiej żebyście na końcu napisali png np. Cloud png. Ułatwi to pracę o niebo. Nie trzeba będzie się męczyć z nie wyciętymi fragmentami.

 Następnie wchodzimy w Pixrl. Normalnie byśmy kliknęli , wpisali 500x500 i gotowe. Jednak w przypadku loga zaznaczamy na dole "przezroczyste."

Teraz nie pozostaje nic innego jak otworzyć nasz obrazek (u mnie akurat chmura.) Przenosimy ją w miarę na środek. Następnie dodajemy pierwsze litery nazwy bloga np. AKI, BA, PA, KCA, AOO... Ja zrobię dla naszego bloga żeby Wam pokazać. Jeżeli chodzi o kolor to najlepiej dobrać taki, który się nie zlewa. Ja w moim przypadku postawiłam na niebieski. Wiem, że czarny by też mógłby być, ale jak już można wybierać to najlepiej nie czarny ani szary! Logo musi pokazywać, że blog jest ciepły i kolorowy. No chyba, że nie ma wyjścia. Jak już wszystko gotowe to klikamy zapisz, ale nie zapisujemy. Na dole zmieniany format na przejrzysty. Zatwierdzamy i gotowe. Później jako warstwę naklejamy na profilówke czy coś innego. Teraz pokażę wam drugi sposób.



Figura geometryczna
Tutaj nie będziemy szukać kolorowych chmurek czy słoneczek. Najpierw musimy określić jaki to ma być kształt. Ja wybiorę koło. Podobnie jak w tamtym przypadku na końcu wpisujemy png. Czyli ja wpisze koło png.

Kiedy mamy już okrąg gotowy otwieramy Pixrl. I podobnie jak w pierwszym logo otwieramy kartę 500x500. Musi być ona przezroczysta. Następnie wklejamy naszą figurę. Wpisujemy pierwsze litery bloga. Jeżeli myślicie, że to koniec to nie!  Żeby nasz identyfikator nie był zbytnio pusty można dodać motylki z czcionki Butterflies. Nie każdy ją ma, zamiast tego mogę być motyle z grafiki google. Jedna jak mamy tą czcionkę wpisujemy na przykład A. Powinien Wam wyskoczyć motyl. Wtedy dobieramy kolor, wielkość i umieszczamy w dobrym miejscu. Na końcu zapisujemy nasze dzieło, znowu format przezroczysty. 


I tak oto dobiegamy do końca posta. Mam nadzieję, że Wam pomogłam.
Do usłyszenia!
//Olka xx

4 komentarze:

  1. Może dodasz do blogów polecanych Lemurka? Czy żal dupkę ściska, że ty jako pierwsza nie wpadłaś na tworzenie serialu i to oni podbiją yt, a nie ty co od paru lat usiłujesz zrobić? :*****

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przecież to na kilometr jedzie plagiatem z Rosji XDDD

      Usuń
    2. Anonim 17:29 skąd ci to do głowy przyszło i dlaczego akurat dziś o to pytasz, tym zdradzasz swoją tożsamość bo już wiem kim jesteś bo rozmawiałam z tobą o tym dziś. O co ci chodzi? Aj..

      Usuń

Cieszymy się, że jesteś tutaj z nami!
Pamiętaj, że podczas komentowania naszych postów musisz przestrzegać kilka zasad.

1. Staraj się odzywać z szacunkiem do adminów oraz innych czytelników.
2. Nie pisz komentarzy z podtekstami seksualnymi/ religijnymi.
3. Jeżeli masz jakieś wątpliwości lub uwagi co do treści posta, napisz to.
4. Nie reklamuj się w komentarzu.