poniedziałek, 17 lipca 2017

Awataria? Nagrajmy to! #6 - jak nagrywać poszczególne sceny, kilka porad dot. Ocam

Cześć!
Dzisiaj przygotowałam dla was kolejną część naszego poradnika. Tym razem skupimy się na nagrywaniu poszczególnych scen do naszego teledysku! Program, którym się obsługujemy to Ocam.
A więc odpalamy Ocam'a!

1. Obsługa Ocam'em - jak usunąć kursor podczas nagrywania
Niestety w tym programie na nagraniu widać kursor z gry (ogólnie kursor widać). Żeby na samym nagraniu nie było go widać wystarczy zrobić kilka prostych kroków. Co do Bandicam'a - tam kursor w nagraniu jest już wyłączony, ale można go włączyć.
Ocam > Menu > Nagrywanie > Ukryj przeciągnięty kursor w obszarze nagrywania > OK
Myślę, że nie jest to trudne. A jeżeli chcecie, aby wszystko powróciło do normy wystarczy kliknąć Reset... Gotowe!

Ciekawostka!
Jeżeli chcesz ułatwić sobie zadanie podczas nagrywania wystarczy, że ustawisz sobie skróty klawiszowe! Ja na przykład mam je ustawione w ten sposób jak na obrazku poniżej. :)

2. Wyraźny ekran
Wielu z was zadaje mi pytanie: jak ty to robisz, że awatar jest taki wyraźny?
Dzisiaj nadszedł czas, abym zdradziła wam tę prostą sztuczkę! Ja używam do tego przeglądarki Google Chrome, więc nie wiem jak jest na innych. Trzeba tam poszukać.
Dostosowywanie i kontrolowanie Google Chrome > Powiększ > +200 
Nie jest to trudne, jednak zobaczcie na moją postać! Jest niewyraźna! A więc co zrobić?!
Idziemy postacią tam, gdzie będziemy nagrywać scenkę > Klikamy ''tańcz'' (wybieramy taniec) > Klikamy w ''wygląd'' > Zapisujemy wygląd (nic nie zmieniając) ''Gotowe''
Po tych czynnościach postać powinna tańczyć i być bardzo wyraźna, ja zalecam nagrywać tylko na 200+ z tej racji, że np. przy powiększeniu 190+ nasza postać jest lekko rozmazana. 
Nasza Klasa ma też wady, np. zielone okienka wyskakujące po boku (osoby, które obecnie są aktywne), po ostatniej aktualizacji naszego okna w grze Awataria nie mamy również miżliwości przesuwania obrazu w poziomie. To są minusy nagrywania na nk.pl, jednak na Facebooku przeszkodą mogą być jedynie przychodzące powiadomienia.

3. Nagrywanie
Wreszcie doczekaliśmy się głównego tematu w naszym poście - nagrywania! Od czego zacząć?
Pozwólcie, że najpierw zaczniemy od... wyboru piosenki! A będzie to piosenka:
I tutaj również są minusy - prawa autorskie. Ja pobieram piosenki z YouTube to mp3. Czyli wyszukuję tekstu piosenki na YouTube, a potem ją pobieram (sam dźwięk). Oczywiście trzeba w tytule filmu podać wykonawcę i tytuł piosenki. ;)
Kontynuując...
Wyszukujemy tekstu piosenki > Kopiujemy po jednym wersie (lub jak kto woli po 2 wersy) > Przewijamy nasze okno nagrywania na postać > Wysyłamy tekst na chat > Nagrywamy (zalecane) przez 4-5 sekund
Dlaczego 4-5 sekund? Kiedyś całkowicie inaczej nagrywałam teledyski - liczyłam ile w danym filmiku trwają śpiewane słowa. Z czasem zdałam sobie sprawę, że to strata czasu, a potem stwierdziłam że zazwyczaj jeden wers w piosence trwa zaledwie 4 sekundy. A co jeśli będzie dłużej? Tak na zaś zalecam nagrać trochę dłużej. Ale jest też wyjście ''kopiuj, wklej''. Jednak o montażu już w kolejnej części naszego poradnika. 

Ja do poradnika nagram tylko jeden refren piosenki Katy Perry, bo uważam że po tym poście nagrywanie kolejnych klatek nie będzie sprawiało problemu. Nie jest to trudne, prawda?
Na dzisiaj to już wszystko, pokażę wam tylko efekt nagrywania.


Do zobaczenia!
Emilka ♥


2 komentarze:

  1. Super przydatny filmik, a jeśli chodzi o okienka zielone wyskakujące na nk, to można je wyłączyć. Wystarczy wejść na tą śrubkę, która jest przy naszym opisie, a przy otwartym menu naciskamy na ,,NIE" przy pytaniu ,,Informuj mnie o dostępnych znajomych" :o

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie zwracałam na to uwagi! Dzięki, że mi powiedziałaś. :D

      Usuń

Cieszymy się, że jesteś tutaj z nami!
Pamiętaj, że podczas komentowania naszych postów musisz przestrzegać kilka zasad.

1. Staraj się odzywać z szacunkiem do adminów oraz innych czytelników.
2. Nie pisz komentarzy z podtekstami seksualnymi/ religijnymi.
3. Jeżeli masz jakieś wątpliwości lub uwagi co do treści posta, napisz to.
4. Nie reklamuj się w komentarzu.