poniedzia艂ek, 13 stycznia 2020

馃寛#1 By膰 grafikiem - s艂贸w kilka(set) o edycji oczu馃寛

Godziny sp臋dzone przed komputerem, trzeci kubek kawy, a my艣lami wci膮偶 jestem przy pierwszej, b贸l g艂owy nie pozwala艂 si臋 skupi膰 na czymkolwiek, a we mnie narastaj膮ca z艂o艣膰 na granicy z wybuchem. Tak wygl膮da艂y moje pocz膮tki, kiedy grafika komputerowa by艂a dla mnie jedynie niezrozumia艂ym poj臋ciem, a 艣wiate艂kiem w tunelu by艂a jedynie mo偶liwo艣膰 zmiany j臋zyka w programie, z kt贸rego wtedy korzysta艂am. Co z tego, 偶e co艣 Ci臋 interesuje. Nikt nie powiedzia艂, 偶e droga do celu b臋dzie us艂ana r贸偶ami, nielegalnie pobrany photoshop i ulubiona piosenka nie wystarcz膮, by od razu wszystko sz艂o jak po ma艣le. To nie bajka o kopciuszku, 偶e o p贸艂nocy zgubisz pantofelka, a z dnia na dzie艅 staniesz si臋 ksi臋偶niczk膮. "Sukcesu nie da si臋 osi膮gn膮膰 bez talentu, jasno okre艣lonego celu i ci臋偶kiej pracy." s艂owa, kt贸rych u偶y艂a Barbara Delinsky w swojej ksi膮偶ce pt. "Kiedy moja siostra 艣pi". 

Cze艣膰! Jeste艣cie g艂odni wiedzy, sukcesu oraz rosn膮cego talentu i zami艂owania, kt贸rym by膰 mo偶e po 贸w notce oka偶e si臋 grafika komputerowa? W takim razie przedstawiam wam pierwsz膮 prowadzon膮 przeze mnie seri臋 na blogu. Cz臋sto spotykam si臋 z pytaniem i pozytywnym odbiorem moich prac. Wiele os贸b pyta - Jak ty to robisz dziewczyno? - wbrew pozorom wystarcz膮 tylko ch臋ci, chwila skupienia i dobry pomys艂. Dla chc膮cego nic trudnego, a wi臋c bez zb臋dnego przed艂u偶ania moi drodzy uczniowie zapraszam do poradnika, w kt贸rym kilka(set) s艂贸w o przer贸bce oczek wam powiem.

Zdaj臋 sobie spraw臋 z tego, 偶e nie ka偶dy pocz膮tkuj膮cy amator ma do dyspozycji dosy膰 drogiego photoshopa czy te偶 inny z p艂atnych program贸w, ale to nie jest poradnik dla profesjonalist贸w, bo ja sama photoshopa nie ogarniam nawet w 50 procentach, ale to zostaje mi臋dzy nami! Moi drodzy dzisiaj otwieramy now膮 kart臋 w przegl膮darce wchodzimy na Pixlr i dzia艂amy.


KROK 1


Ja pos艂u偶臋 si臋 zdj臋ciem zrobionym telefonem na awatarii, ale wy oczywi艣cie mo偶ecie wybra膰 dowolne, jakie tylko chcecie. Jak wida膰 przybli偶amy obiekt naszej pracy maksymalnie, chyba 偶e nie b臋dzie to u was konieczne, by zachowa膰 pe艂en komfort pracy. J臋zyk polecam zmieni膰 na Polski klikaj膮c w language czego ja nie zrobi艂am z przyzwyczajenia do pracy na angielskiej wersji.



KROK 2


Tu pope艂ni艂am ma艂y b艂膮d, a mianowicie zanim cokolwiek zaczniecie dzia艂a膰, nie zapomnijcie tak jak ja doda膰 nowej warstwy. Po utworzeniu warstwy wybieramy p臋dzel, w lewym g贸rnym rogu mo偶emy dowolnie zmienia膰 jego rozmiar, ja ustawi艂am go na 9. Nast臋pnie t臋cz贸wk臋 oka zamalowujemy czarnym kolorem.



KROK 3


Obok obszaru pracy mo偶ecie tak jak ja zrobi膰 "czarn膮 plam臋" na kt贸rej znajd膮 si臋 wszystkie potrzebne wam kolory do pracy, kt贸re oczywi艣cie dobieracie wedle uznania i w dowolnej ilo艣ci. Aby wybra膰 kolory nale偶y klikn膮膰 prostok膮t poni偶ej narz臋dzi, a nast臋pnie podda膰 si臋 kreatywno艣ci i wybrane kolory za pomoc膮 p臋dzla umie艣ci膰 na naszej pi臋knej czarnej plamie.



KROK 4


U mnie kolory prezentuj膮 si臋 nast臋puj膮co. Jak wida膰 najciemniejszym z wybranych kolor贸w wykona艂am artystyczny "u艣miech na oku" za pomoc膮 p臋dzla o numerze 9. Do wybrania kolor贸w z naszej czarnej plamy u偶ywamy pipety z narz臋dzi znajduj膮cej si臋 nad prostok膮tem do wyboru kolor贸w, a po lewej stronie litery A.



KROK 5


Jak wida膰 za pomoc膮 p臋dzla o r贸偶nych rozmiarach, wykona艂am kolejne elementy na oku. Wi臋kszego problemu z rozmieszczeniem podobnym do mojego raczej mie膰 nie powinni艣cie, ale piszcie 艣mia艂o w razie jakichkolwiek w膮tpliwo艣ci! Oczywi艣cie ca艂o艣膰 mo偶ecie lekko rozmy膰 za pomoc膮 kropelki dla lepszego efektu.


KROK 6

Po lekkim rozmyciu dodajemy now膮 warstw臋, na kt贸rej twardym p臋dzlem nie tym o mi臋kkich kraw臋dziach o wi臋kszym rozmiarze w moim przypadku o numerze 15 robimy bia艂膮 kropk臋, a nast臋pnie zmniejszamy rozmiar p臋dzla minimum o 1 i robimy na 艣rodku czarn膮 kropk臋 tak, aby powsta艂 bia艂y pier艣cie艅.


KROK 7

Tworzymy now膮 warstw臋, na kt贸rej jak wida膰, zamalowujemy po艂ow臋 oka na czarno. Pod warstwami jak wida膰, znajduje si臋 5 narz臋dzi, u偶ywamy pierwszego z nich prostok膮t z suwakami i zmniejszamy przejrzysto艣膰 warstwy do 55%.



KROK 8 


Ponownie wybieramy kolory z naszej czarnej plamy tym razem te najja艣niejsze i tworzymy to, co sami widzicie poni偶ej.



KROK 9


Wybieramy p臋dzel, zmieniamy jego rozmiar, w moim przypadku jest to 9, a nast臋pie rysujemy bia艂膮 kresk臋 przecinaj膮ca 藕renice. Nast臋pnie wybieramy z narz臋dzi gumk臋 o dosy膰 sporym rozmiarze i wycieramy kraw臋dzie kreski do efektu zbli偶onego na zdj臋ciu poni偶ej.



KROK 10


Gumk膮 艣cieramy nasz膮 pi臋kn膮 czarn膮 plam臋 i mo偶emy przygotowa膰 si臋 do podziwiania efekt贸w naszej pracy.



KROK 11


Tak prezentuje si臋 efekt ko艅cowy z moim wykonaniu. Drugie oko nie zosta艂o zrobione specjalnie dla por贸wnania. Nie wiem jak wam, ale mi druga opcja zdecydowanie odpowiada bardziej i nie mia艂abym nic przeciwko, gdyby takie kusz膮ce spojrzenie by艂o do kupienia na Awatarii.



Poradnik jak wida膰 dosy膰 prosty, bo ku sukcesowi zmierza si臋, zaczynaj膮c od podstaw. Mam nadziej臋, 偶e t艂umaczenie jest dosy膰 zrozumia艂e, bo przyznam szczerze, 偶e nie mam talentu do uczenia czegokolwiek, ale w razie jakichkolwiek problem贸w jestem do waszej dyspozycji, wi臋c 艣mia艂o piszcie! Nie zapomnijcie wspomnie膰 w komentarzu, jaki poradnik chcieliby艣cie jako kolejny, a ja si臋 z wami 偶egnam. Do zobaczenia wkr贸tce!




Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz

Cieszymy si臋, 偶e jeste艣 tutaj z nami!
Pami臋taj, 偶e podczas komentowania naszych post贸w musisz przestrzega膰 kilka zasad.

1. Staraj si臋 odzywa膰 z szacunkiem do admin贸w oraz innych czytelnik贸w.
2. Nie pisz komentarzy z podtekstami seksualnymi/ religijnymi.
3. Je偶eli masz jakie艣 w膮tpliwo艣ci lub uwagi co do tre艣ci posta, napisz to.
4. Nie reklamuj si臋 w komentarzu.